Weitere TEDS-Studien
Das Projekt TEDS-Unterricht ist ein Folgeprojekt der DFG-geförderten Studien TEDS-M und TEDS-FU. Über die Felder rechts erhalten Sie weitere Informationen.
Aktuelles
Publikationen 2015
- Blömeke, S., Gustafsson, J.-E. & Shavelson, R. (2015). Beyond dichotomies: Competence viewed as a continuum. Zeitschrift für Psychologie, 223, 3-13.
- Blömeke, S., Hoth, J., Döhrmann, M., Busse, A., Kaiser, G. & König, J. (2015). Teacher change during induction: Development of beginning primary teachers’ knowledge, beliefs and performance. International Journal of Science and Mathematics Educa-tion, 13, 287-308.
- Busse, A. & Kaiser, G. (2015). Wissen und Fähigkeiten in Fachdidaktik und Pädagogik: Zur Natur der professionellen Kompetenz von Lehrkräften. Zeitschrift für Pädagogik, 61, 328-344.
- Kaiser, G., Busse, A., Hoth, J., König, J. & Blömeke, S. (2015). About the complexities of video-based assessments: Theoretical and methodological approaches to over-coming shortcomings of research on teachers’ competence. International Journal of Science and Mathematics Education, 13, 369-387.
- König, J., Blömeke, S. & Kaiser, G. (2015). Early career mathematics teachers' general pedagogical knowledge and skills: Do teacher education, teaching experience, and working conditions make a difference? International Journal of Science and Mathematics Education, 13, 331-350.
- DFG-Abschlussbericht
Publikationen 2014
- Laschke, Ch. & Blömeke, S. (im Druck). Teacher Education and Development Study: Learning to Teach Mathematics (TEDS-M 2008). Dokumentation der Erhebungsinstrumente. Münster: Waxmann.
- Blömeke, S., Hsieh, F.-J., Kaiser, G., & Schmidt, W. (Eds.) (2014). International Perspectives on Teacher Knowledge, Beliefs and Opportunities to Learn. Dordrecht: Springer.
- Blömeke, S. (in press). Vorsicht bei Evaluationen und internationalen Vergleichen: Unterschiedliche Referenzrahmen bedrohen die Validität von Befragungen zur Lehrerausbildung. Zeitschrift für Pädagogik, 1/2014.
Publikationen 2013
- Blömeke, S., Hsieh, F.-J. & Schmidt, W. H. (2013). Introduction to this Special Issue. International Journal of Science and Mathematics Education, 11, 789-793.
- Blömeke, S., Suhl, U. & Döhrmann, M. (2013). Assessing strengths and weaknesses of teacher knowledge in Asia, Eastern Europe and Western countries: Differential item functioning in TEDS-M. International Journal of Science and Mathematics Education, 11, 795-817.
- Blömeke, S. & Klein, P. (2013). When is a school environment perceived as supportive by beginning mathematics teachers? Effects of leadership, trust, autonomy and appraisal on teaching quality. In press in International Journal of Science and Mathematics Education, 11, 1029-1048.